Spauda apie mus

11218906_10153092489103355_1053750498289133303_n

Apie projektą spaudoje skaitykite:

www.15min.lt
www.delfi.lt
www.bznstart.lt
www.respublika.lt
www.jaunimogidas.lt
www.vezejugidas.lt
www.kaunoaleja.lt
www.olandijoslietuviai.lt

——————————————————————————————————————————————————————————————–

bznstart.lt

VERSLININKAS MALTOJE DERINA DARBĄ IR POILSĮ

http://www.bznstart.lt/verslas/sekmes-istorijos/2386/Verslininkas-Maltoje-derina-darba-ir-poilsi

Vilnietis Mindaugas Statkus (33) pernai sėkmingai pradėjo vystyti turizmo veiklą Maltoje. Atsigabenęs laivą iš Olandijos, tautiečius jis ketina plukdyti privačiu kruizu po gražiausias Maltos įlankas, rastas išsamiai ištyrinėjus salą.

Vietos po saule paieškos

Pašnekovas prisipažįsta, kad kelionės jį žavėjo nuo pat vaikystės, tik tuomet nebuvo tokių galimybių laisvai keliauti kaip dabar. Tačiau vienoje vietoje jis niekada nenustygdavo ir tyrinėdavo įvairiausius Lietuvos kampelius, ypač ežerus, – vaikiną domino nardymas, o vanduo jį traukė lyg magnetas. Studijuoti Lietuvos edukologijos universitete M. Statkus pradėjo būdamas 28-erių ir visai neseniai gavo technologijų pedagogikos bakalauro diplomą. Studijuodamas dirbo spaustuvėje. Laikui bėgant, vaikiną ėmė slėgti mintis, kad visą gyvenimą gali tekti praleisti spaustuvėje. Jis vis labiau suprato, kad reikia ką nors keisti, imtis naujos veiklos. „Nebūtina daryti to, ką studijavai, ar ką kiti tave ragina daryti. Aš linkęs eksperimentuoti, ieškoti naujų galimybių – žaviuosi žmonėmis, aiškiai žinančiais, ką turi daryti gyvenime, man taip nepavyksta“, – prisipažįsta pašnekovas. Minčių kurti verslą pašnekovui kildavo vis dažniau, kai ėmė daugiau dėmesio skirti kasdienei savijautai – samdomame darbe nesijautė gerai. „Kalbantis apie darbuotojus ir darbdavius man labai įstrigo vienos Maltoje sutiktos verslininkės žodžiai: „Nieko tokio, jei nerandi savo vietos po saule ir pavargai vaikščioti į pokalbius dėl darbo, gal tai tiesiog reiškia, kad metas pabandyti sukurti ką nors savo.“ Pašnekovas įsitikinęs, kad sutikti žmonės ir susiklosčiusios aplinkybės daro didžiulį poveikį mūsų priimamiems sprendimams. Juk Malta dažniausiai asocijuojasi tik su vienu žodžiu – poilsis. Taip gimė M. Statkaus projektas „poilsismaltoje.lt“.
„Kelionė laivu Maltoje nėra nauja paslauga, konkurencija gana didelė, o pagrindinis mano privalumas – kad būsiu pirmasis lietuvis, teikiantis tokias paslaugas Maltoje“
M. Statkus

Privatus kruizas

Verslo partnerių pašnekovas kol kas neturi ir visa atsakomybė už priimamus sprendimus gula tik ant jo pečių. Turizmo veiklą Maltoje vykdantis verslininkas iki šiol yra dėkingas savo draugams, palaikiusiems ir sutikusiems investuoti į šį projektą. Sėkmingai įvykdžius socialinį eksperimentą „Mes nugabensime laivą iš Olandijos į Maltą patys“, netrukus turėtų būti teikiama nauja M. Statkaus paslauga – privatus kruizas laivu, skirtas iki 5 asmenų grupei. Verslininko tikslas – ne tik plukdyti poilsiautojus, bet ir padovanoti jiems nuostabią dieną, kupiną betarpiško bendravimo, perteikiant poilsiautojams visą sukauptą patirtį bei sudarant galimybę pažvelgti į salą vietinio akimis. „Kelionė laivu Maltoje nėra nauja paslauga, konkurencija gana didelė, o pagrindinis mano privalumas – kad būsiu pirmasis lietuvis, teikiantis tokias paslaugas Maltoje“, – teigia pašnekovas. Verslininko suplanuotoje programoje poilsiautojams įtraukiamos tokios vietos, į kurias neveža nė viena turizmo agentūra, – į įspūdingas įlankas, prie uolų, kurias pašnekovas atrado tik čia pagyvenęs ir savarankiškai tyrinėdamas salą. „Poilsismaltoje.lt“ įkūrėjas atskleidžia, kad vietą poilsiautojams apgyvendinti jis taip pat parinko neatsitiktinai – gyvendamas įvairiuose Maltos miesteliuose jis ieškojo vietos, kur galėtų pradėti vystyti verslą. Geriausias jo atradimas yra Mgaro miestelis, esantis prie gražiausių Maltos paplūdimių.

Verslo kūrimas užsienyje – rizikingesnis

Verslininkas atskleidžia, kad pradedant verslą Maltoje jam prireikė apie 20 tūkst. eurų. „Kalbėti apie atsipirkimą dar šiek tiek keblu, viskas priklausys nuo užimtumo ir oro sąlygų. Nors oras daugeliui čia atrodo visada tobulas, jūra toli gražu ne kiekvieną dieną tinkama pasiplaukioti mažesniu laivu“, – pasakoja pašnekovas. Verslininkas tikisi, kad sulauks tautiečių palaikymo ir norintieji paplaukioti laivu Maltoje rinksis būtent jo teikiamas paslaugas. Pasak pašnekovo, pradedant naują veiklą, ypač kitoje šalyje, visada rizikuojama, kad nepavyks, bet jo tai neišgąsdino, – juk dirbant iš visos širdies rezultatas anksčiau ar vėliau pasiekiamas. „Poilsismaltoje.lt“ įkūrėjas teigia, kad apie verslo kūrimo klaidas kalbėti dar anksti, kol kas jis nelinkęs nieko keisti. „Gal tik daugiau laiko reikėtų skirti darbui, nes gyvenant Maltoje vis norisi pabūti prie jūros“, – prisipažįsta M. Statkus. Verslininkas džiaugiasi, kad vystydamas verslą sutinka daug įvairiausių žmonių, o žodis „monotonija“ jo žodyne retai pasitaiko. Norintiesiems kurti savo verslą vyras pataria tiesiog imtis veiklos – tai bus neįkainojama patirtis, be to, juk visada galima pradėti iš naujo. „Jei jau kyla tokių minčių, kad reikia ko nors imtis, pirmyn, nedelskite ir nesvarstykite visų už ir prieš. Galiu tik paliudyti, kad gyvenime elgiantis ne pagal standartinį elgesio modelį įvyksta stebuklų“, – atvirai teigia pašnekovas. Mūsų pokalbį verslininkas užbaigė citata iš Šventojo Rašto: „Prašykite, ir jums bus duota, belskite, ir jums bus atidaryta.“

——————————————————————————————————————————————————————————————–

15min.lt

Avantiūras mėgstantys lietuviai iš Nyderlandų į Maltą laivą gabenasi patys: „Nebijome nuotykių!“

http://www.15min.lt/pasaulis-kiseneje/naujiena/kelioniu-istorijos/avantiuras-megstantys-lietuviai-is-olandijos-i-malta-laiva-gabenasi-patys-nebijom-nuotykiu-639-504506

Ką daryti, kai nerandi įmonės, kuri už protingą kainą Nyderlanduose įsigytą laivą parvežtų į Maltą? Su tokia problema susidūręs ką tik „iškeptas“ laivo savininkas Mindaugas Statkus nenuleido rankų ir sugalvojo į nelengvą kelionę leistis pats.
Prisijungti pakvietęs seną draugę Žydrę Dargužytę jis netikėtai tapo socialinio eksperimento dalyviu: mergina visus 5 dienas truksiančios kelionės įspūdžius detaliai fiksuoja ir skelbia socialiniame tinkle.

Pasak Ž.Dargužytės, ši kelionė unikali – jos žiniomis, iki šiol nė vienas žmogus Lietuvoje ir Europoje savarankiškai laivo nebuvo gabenęs per keturias šalis: Nyderlandus, Italiją, Siciliją ir Maltą.

Į avantiūrą nėrė stačia galva

Ž.Dargužytė – vietoje nenustygstanti keliautoja, apkeliavusi beveik visą pasaulį, taip pat netradicinių projektų organizatorė ir eksperimentų dalyvė. Viešųjų ryšių studijas baigusi mergina savo pagrindine veikla vadina dalyvavimą įvairiose iniciatyvose, į kurias dažnai sunku prikalbinti įsitraukti net vyrus, ką jau kalbėti apie merginas.

„Šiame socialiniame eksperimente nebūčiau atsidūrusi, jei ne mano nuostabus, ne ką mažiau, nei aš pamišęs bičiulis, taip pat keliautojas ir Poilsismaltoje.lt įkūrėjas Mindaugas Statkus. Jis vieną dieną sugalvojo nusipirkti laivą savo veiklai Maltoje: kad lietuvių turistams galėtų aprodyti pačias nuostabiausias salos vietas iš jūros, taip pat kad galėtų organizuoti vakarėlius laive savo draugams ir bičiuliams“, – pasakojo Ž.Dargužytė.
Kadangi nė viena Lietuvos logistikos bendrovė, į kurią kreipėmės, nesutiko parvežti tokio dydžio laivo, teko sugalvoti būdą, kaip tai padaryti patiems.

„Mindaugas, žinodamas, kad gerų pasiūlymų neatsisakau, susitiko su manimi gegužės 20 dieną per pietus ir pasakė: „Norėčiau, kad laivą parsigabentume kartu“. Turėjau apsispręsti per valandą, nes kitą rytą jau teko išskristi.

Dalyvauti sutikau, nors žinojau: kiti du dalyviai bus man visiškai nepažįstami vaikinai. Vieno jų – vaikino iš Latvijos, kuris vairuos didžiąją kelionės dalį – nebuvo matęs ir Mindaugas. Kitas – kapitonas britas Alanas, kuris mums padės įveikti patį sudėtingiausią maršrutą jūra. Aišku, dar laukia iššūkiai Pietų Italijoje“, – važiuodama automobiliu atsakymus rašė mergina.

Apie tai, kaip sekasi vykti į Nyderlandus, kur pasiims prieš kelis mėnesių įsigytą laivą ir su juo keliaus toliau iki Maltos, Ž.Dargužytė nuolat rašo į socialinį tinklą „Facebook“. Jo sekėjai yra neoficialūs projekto dalyviai, nes nuolat stebi šią kelionę virtualiai.
Pavojai negąsdina

Mergina pasakojo, kad kelionė nėra lengvas pasivaikščiojimas – ji rizikinga. „Laivą gali užpulti, atimti, tad mes nusprendėme, kad viską padarysime patys, prisiimdami visą galimą riziką.

Patirties turime: aš Italijos pietuose turėjau dar rizikingesnių projektų, o Maltoje su turistais dirbantis Mindaugas irgi ragavęs įvairių situacijų. Tai – ne pirmas mūsų rizikingas žygis kartu“, – pasakojo pašnekovė.

Į Maltą atgabentas laivas bus naudojamas pramoginiams pasiplaukiojimams aplink Maltos, Gozo ir Comino salas.
Pagrindinis kelionės, kurį lietuviai pavadino socialiniu eksperimentu, tikslas – atsigabenti nusipirktą laivą patiems, be logistikos kompanijų ir profesionalų pagalbos, planuojant procesus savarankiškai ir kūrybiškai.

Į Maltą atgabentas laivas bus naudojamas pramoginiams pasiplaukiojimams aplink Maltos, Gozo ir Comino salas. „Tai bus pirmas laivas Lietuvoje ir Europoje, o gal net pasaulyje, kurį jo savininkas parsigabeno pats“, – tikino Ž.Dargužytė.

Kelionė turėtų trukti penkias dienas – bent jau tiek planuoja patys keliautojai. Ji prasidėjo gegužės 20-ąją Vilniaus oro uoste, iš kur lietuviai skirto į Eindhoveną. Ten susitiko su Latvijoje gimusiu, bet Anglijoje gyvenančiu Timuru, kuris atvyko iš Anglijos į Nyderlandus su savo autobusiukų, kuris ir temps dviašę priekabą, ant kurios bus pakrautas laivas.

Perplaukti jūrą padės patyręs kapitonas

Visą gegužės 20-ąją trijulė praleido automobilyje ir pasiekė Lawersoog uostą. Čia pasiėmę Mindaugo pirktą laivą jie pradės tikrąją kelionę: vyks per Nyderlandus, Italiją ir Siciliją, kur susitiks su kapitonu Alanu – jis, kaip jau minėta, talkins plaukiant jūra.
„Kelionė baigsis tada, kai mes laivu sėkmingai pasieksime Maltą. Tuomet iškelsime vėliavą, eisime šėlti iki paryčių, vėliau aš skrisiu į Vilnių. Mindaugas liks Maltoje džiuginti draugų ir turistų nauju pirkiniu.
Visos kelionės metu trijulė nakvos autobusiuke ir laive, prausis vilkikų sustojimo vietose pakeliui. „Jokių patogumų, bet juk tai nėra svarbu!“, – įsitikinusi mergina.

Kas bus po penkių dienų? „Naujų idėjų ir projektų kūrimas, darbai, bet pagrindinis dalykas, kurį darysime su Mindaugu, bus tai, kad greitai Lietuvos turistams pasiūlysime tokių įdomybių, apie kurias ne tik Maltoje, bet ir kitose salose kol kas niekas nėra girdėjęs.
Jas sustyguosime per atostogas: Mindaugas jas leis Norvegijoje kopdamas į kalnus, o aš du mėnesius leisiu sesės ūkyje šerdama jaučius“, – pasakojo pašnekovė.

——————————————————————————————————————————————————————————————–

delfi.lt

Į Maltą laivą gabenantys lietuviai: pirma stotelė – Nyderlandai

http://www.delfi.lt/pilietis/naujienos/i-malta-laiva-gabenantys-lietuviai-pirma-stotele-nyderlandai-i.d?id=68027230

Gegužės 20 d., prasidėjo socialinis eksperimentas, kurio tikslas – nugabenti laivą ant priekabos ir jūra iš Olandijos į Maltą. Penkias dienas truksiančiam „realybės šou“ „Mes parvešim kruizinį laivą į Maltą“ jaunuoliai ryžosi po to, kai Lietuvos logistikos kompanijos atsisakė tai daryti.

Keturių jaunuolių komanda – poilsismaltoje.lt įkūrėjas Mindaugas Statkus, žurnalistė Žydrė Dargužytė, latvis Timuras ir kapitonas Alanas iš Didžiosios Britanijos ryžosi socialiniam eksperimentui per kelias dienas įveikti tūkstančius kilometrų keliais ir taip pat jūra bei nugabenti laivą į Maltą. Projekto iniciatorių laukia iššūkiai Olandijoje, Vokietijoje, Pietų Italijoje, Sicilijoje ir, žinoma, šėlstančioje Viduržemio jūroje. I diena Autobusiuku dviaše priekaba jaunuoliai per penkias dienas ketina įveikti kelis tūkstančius kilometrų keliais ir jūra. Įdomu tai, kad jaunuoliai iki tol nebuvo susitikę ir visa tai sugalvojo ir sutarė interneto kanale. Žurnalistei Žydrei Dargužytei teko apsispręsti per valandą! Mindaugas ir Žydrė išskrido į Olandiją ir ten susitiko su Timuru, kuris atlėkė su raudonuoju autobusiuku ir garbanotais plaukais!
Visi šiuo metu lekiame pasiimti priekabos ir laivo! Nė vienas iš socialinio eksperimento dalyvių iki tol nėra vežęs laivo. Paskui laivas bus naudojamas plukdyti lietuvių turistams aplink Maltą, Gozo ir Comino salas! Nei viena Lietuvos transporto kompanija nesutiko transportuoti laivo ir jaunuoliai ryžosi tai padaryti patys, nors iki šiol dar nežino, kaip reiks išgyventi Pietų Italijoje ir Sicilijoje. Reiks sugalvoti būdą, kad į laivą nepriliptų nelegalų. Miegoti jaunuoliai ruošiasi laive, kad galėtų jį saugoti nuo interesantų pietiečių. Sicilijoje jaunuolius pasitiks kapitonas britas Alanas, kuris padės Mindaugui įveikti Viduržemio jūros iššūkius. *** Talismanas – džiovinti obuoliai. Mes jau kone dvylika valandų kelyje. Ir taip – mes gyvybingi, vis dar gražūs ir kūrybiški! Jei dabar į mus pažiūrėtų kažkas iš šalies, veikiausiai pasakytų, kad mes visi trys esame šiek tiek ufonautai – juk mums patinka naktis, kelias, paslaptingos šviesos ir nuotykiai, lydimi rimtų iššūkių ir kunkuliuojančių emocijų. Mes tokie patys kaip Jūs, tik kartais šiek tiek labiau atsakingai išprotėję ir skrodžiantys pasaulį nė nedvejodami, ar tai daryti verta, nes mes žinome ir esame ne kartą patvirtinę sau, kad laikas myli drąsius.
Susitikti ir imtis bendro socialinio eksperimento tikrai nebuvo lengva – iš kur galėjau žinoti, kad mūsų su Mindaugu kelionės draugas bus tokių žavių plaukų savininkas, kuris ne tik puikiai vairuoja (šiuo metu laivas net negirdimas, matyt, miega, nes ilgai mūsų laukė), bet ir yra ramus avantiūristas. Kai jo paklausiau, kodėl mūsų nepažindamas ryžosi tapti nemenkų fizinių ir emocinių pastangų reikalaujančio eksperimento dalyviu, jis tik pažiūrėjo į mane ir ramiai bei užtikrintai tarstelėjo, kad jam patinka imtis to, ko niekad nėra daręs. O Mindaugas mane stebina nuolat – jo projektas auga kaip ant mielių. Ir kaip neaugs, kai įdedama tiek širdies. Jis nesiliauja stebinti kaip ir šįkart, paskambino ir pasakė, kad nusipirko laivą ir greitai stebins Maltą, draugus, bičiulius bei turistus iš Lietuvos.

——————————————————————————————————————————————————————————————–

vezejugidas.lt

EKSPERIMENTAS: Ar jaunuoliai pargabens kruizinį laivą iš Olandijos į Maltą?

http://vezejugidas.lt/trys-jaunuoliai-pargabens-kruizini-laiva-is-olandijos-i-malta/
Socialinis eksperimentas: pirmą kartą Lietuvoje jaunuoliai patys pargabens kruizinį laivą iš Olandijos į Maltą

Šiandien, gegužės 20 d., prasidėjo socialinis eksperimentas, kurio tikslas – pargabenti kruizinį laivą ant priekabos keliais ir jūra iš Olandijos į Maltą. Penkias dienas truksiantis realybės šou „Mes parvešim kruizinį laivą į Maltą“ neturi analogų – jaunuoliai ryžosi šiam eksperimentui po to, kai Lietuvos logistikos kompanijos atsisakė tai daryti.

Keturių jaunuolių komanda – poilsismaltoje.lt įkūrėjas Mindaugas Statkus, žurnalistė Žydrė Dargužytė, latvis Timuras ir kapitonas Alanas iš Didžiosios Britanijos, ryžosi socialiniam eksperimentui per kelias dienas įveikti tūktančius kilometrų keliais ir taip pat jūra bei pargabenti laivą į Maltą.
Projekto iniciatorių laukia iššūkiai Olandijoje, Vokietijoje, Pietų Italijoje, Sicilijoje ir, žinoma, šėlstančioje Viduržemio jūroje.
Iniciatyva gimė atsitiktinai – trys iš projekte dalyvaujančių žmonių vienas kitą susitiko pirmą kartą. Kartu jie turės saugiai įveikti visą maršrutą per planuojamą laiką.

——————————————————————————————————————————————————————————————–

respublika.lt

Lietuviai kelionėje į Maltą pažabojo jūrą

http://www.respublika.lt/lt/naujienos/lietuva/kitos_lietuvos_zinios/lietuviai_kelioneje_i_malta_pazabojo_jura/

Nėra nieko neįmanomo, jei yra užsispyrimas. Matyt, taip reikėtų įvertinti šią savaitę dviejų lietuvių ir latvio sugalvotą eksperimentą – patiems atsigabenti laivą iš Olandijos į Maltą. Septynias dienas trukusi kelionė tapo socialiniu eksperimentu, pažėrusiu jaunuoliams neišdildomų įspūdžių ir net gyvenimo pamokų.

Į Maltą Mindaugas Statkus kaip studentas pagal „Erasmus“ programą atvyko 2011 m. Apsistojęs čia, jis pasakė, kad „šioje saloje reikia turėti laivą“.

Jaunuolis prieš kelis mėnesius Olandijoje iš tiesų įsigijo kruizinį laivą ir sugalvojo parsigabenti jį į Maltą pats, kai Lietuvoje nerado logistikos kompanijos, kuri sutiktų tai padaryti. Taip gimė socialinis eksperimentas „Mes nugabensime kruizinį laivą į Maltą patys“. Šiame realybės šou jis pakvietė dalyvauti savo bičiulę viešųjų ryšių specialistę ir patyrusią keliautoją Žydrę Dargužytę ir jaunuolį iš Latvijos – Timurą. Iki susitikimo Olandijoje nė vienas iš lietuvių nepažinojo trečiojo projekto dalyvio, mat susitarimas ryžtis tokiai avantiūrai įvyko pokalbio socialiniame tinkle metu.

Pasak M.Statkaus, laivas tiesiog netilpo į standartinius konteinerius, o Olandijos logistikos kompanijos pasiūlyta kaina viršijo 5000 eurų, tai ir nulėmė pasirinkimą imtis šios iniciatyvos, nes jis visada vadovaujasi principu, kad patirtis yra neįkainojama.

Naujasis laivo savininkas teigia nesitikėjęs, kad keliauninkai susidurs su tiek daug staigmenų: „Didžiausi išbandymai prasidėjo Pietų Italijoje, įvažiavus į Kalabrijos Redžo regioną, kur dėl kelio remonto darbų nuklydę į šunkelius užstrigome su kroviniu siauruose keliukuose, o variklis prieš kiekvieną statesnę įkalnę vis užgesdavo. Tekdavo palaukus vėl jį užkurti, taip sudarant nemažas spūstis už mūsų, paskui tęsdavome kelionę pirmąja, antrąja pavara į kalną.“

M.Statkus teigia, kad eksperimentinė kelionė leido atrasti ir svarbių gyvenimo pamokų. Visi suprato, kad rizikingų kelionių partnerius reikia rinktis itin atsakingai – kompanionai turi būti laiko patikrinti. „Todėl mes esame tobula komanda, nors su Timuru susipažinome tik Olandijoje, kai atskridę sėdome į jo autobusiuką ir išvykome pasiimti laivo. Ir mudu su Žydre, ir Timuras, kuris taip pat turi įdomios gyvenimo patirties, yra muzikos festivalių organizatorius ir dalyvis, galime pasakyti, kad į iškilusias netikėtas ir sudėtingas situacijas žiūrėjome kūrybiškai, filosofiškai ir su šypsena. Labai padėjo ir žmonių palaikymas bei eksperimento sekimas socialiniuose tinkluose ir žiniasklaidoje“, – svarsto M.Statkus ir priduria, kad jie tikisi, jog ši pažintis padės kompanijai įgyvendinti dar ne vieną tarptautinį projektą.

Visos kelionės metu naujienomis socialiniame tinkle dalijusis Ž.Dargužytė teigia, kad netikėta pažintis ir įsimintina kelionė padėjo jai atrasti naujų profesinių sugebėjimų: „Interaktyviai komunikuoti visas šešias kelionės dienas buvo sudėtinga, nes dėl autobusiuko tempiamo krovinio svorio ir nelygaus kelio dirbant kompiuteriu ir kitais medijos įrenginiais galinėje transporto priemonės dalyje viskas nuolat siūbuodavo ir dažnai netgi tekdavo pašokti į viršų. Kadangi informacinę kampaniją vykdėme nepertraukiamai, net ir naktį, teko darbuotis keistomis sąlygomis.“

Gegužės 26 d. lygiai vidurdienį Sicilijos laiku M.Statkaus laivas buvo nuleistas į jūrą Pocalo uoste. Tos pačios dienos rytą į uostą keltu atvyko jaunuolio bičiulis patyręs kapitonas Alanas Klarkas (Alan Clarke), kuris buvo pažadėjęs pagelbėti eksperimento dalyviams atviroje jūroje.

„Pradėdami šį eksperimentą, nė patys negalėjome numanyti, kad jis taps toks rimtas. Pusę dviejų dienos Sicilijos laiku išplaukę iš Pocalo uosto buvome, regis, visiškai ramūs – juk į kelią mus išleido siciliečių kompanija „Ocean plastic“ su vadovu Caku Končetu (Zacco Concetto). Jie padarė viską, kad laivas būtų saugiai nuleistas į vandenį, kad stogo konstrukcijos būtų sumontuotos tinkamai. Kadangi laivas įsigytas Olandijoje, siciliečiai nesiėmė spėlioti, ar viskas su juo tikrai gerai, nes techniniams patikrinimams nebuvo nei laiko, nei poreikio. Buvęs laivo savininkas patikino, kad viskas su juo puiku ir kad planuojamą maršrutą nuo Sicilijos iki Maltos įveiksime be vargo“, – teigia eksperimento komunikacijos štabo vadovė Ž.Dargužytė.

Per bandomąjį pasiplaukiojimą Olandijoje jokių galimų problemų neiškilo. Kadangi prie laivo šturvalo stojo patyręs kapitonas A.Klarkas, jaunuoliai jautėsi saugūs. „Alanas išvedė laivą iš Pocalo uosto sklandžiai, jūra buvo rami ir oro sąlygos tikrai žadėjo greitai realizuojamą kelionę, bet įveikę pusę maršruto jūra sulaukėme kapitono žinios, kad į variklio skyrių veržiasi vanduo. Smarkiai pakilo variklio temperatūra. Teko laikinai sustabdyti variklį („Volvo Penta“). Iš tiesų visi sunerimome, bet veiduose buvo geležinė ramybė ir pasitikėjimas kapitonu, technika ir vienų kitais. Alanas informavo, kad teks gerokai sumažinti greitį, supratome – kelionė vietoj planuotų trijų valandų užtruks šešias“, – detalizuoja laivo savininkas.

M.Statkus ir pats kelionės metu stojo prie laivo šturvalo, nors ilgų kelionių patirties dar nedaug, bet meilė jūrai ir sugebėjimai daro savo. „Aš pati dar kartą įsitikinau, kad atvira jūra nejuokauja: plaukiant nedideliu laivu, reikia būti labai atsakingiems ir atsargiems – saugotis, kad esant didelėms bangoms ir laivui stipriai svyruojant į šalis nesusižeistum ir neiškristum per bortą. Sausuma – dar kartą įsitikinome – gerokai saugesnė ir pagalbos joje gali sulaukti greičiau. Taip, mes tai padarėme kartu – per septynias dienas“, – beveik neatsikvėpdama įspūdžius pasakoja Ž.Dargužytė.

„Vis dėlto šis žygis jūra buvo labai rizikingas – juk laivas iš esmės nėra pritaikytas tokiems ilgiems atstumams, koks buvo pasirinktas. Vien tai yra drąsu. Skandinavų gamintojo laivas yra labai saugus, patikimas, tačiau jis skirtas trumpesniems pramoginiams pasiplaukiojimams netoli kranto, kas ir bus daroma Maltoje“, – eksperimentinį trijų jaunuolių žygį reziumuoja Sicilijos laivininkystės kompanijos „Ocean plastic“ generalinis direktorius C.Končetas.

——————————————————————————————————————————————————————————————–

olandijoslietuviai.lt

Avantiūras mėgstantys lietuviai iš Nyderlandų į Maltą laivą gabenasi patys: „Nebijome nuotykių!“

http://olandijoslietuviai.lt/avantiuras-megstantys-lietuviai-is-nyderlandu-i-malta-laiva-gabenasi-patys-nebijome-nuotykiu/

Ką daryti, kai nerandi įmonės, kuri už protingą kainą Nyderlanduose įsigytą laivą parvežtų į Maltą? Su tokia problema susidūręs ką tik „iškeptas“ laivo savininkas Mindaugas Statkus nenuleido rankų ir sugalvojo į nelengvą kelionę leistis pats.

Prisijungti pakvietęs seną draugę Žydrę Dargužytę jis netikėtai tapo socialinio eksperimento dalyviu: mergina visus 5 dienas truksiančios kelionės įspūdžius detaliai fiksuoja ir skelbia socialiniame tinkle.

Pasak Ž.Dargužytės, ši kelionė unikali – jos žiniomis, iki šiol nė vienas žmogus Lietuvoje ir Europoje savarankiškai laivo nebuvo gabenęs per keturias šalis: Nyderlandus, Italiją, Siciliją ir Maltą.

Į avantiūrą nėrė stačia galva

Ž.Dargužytė – vietoje nenustygstanti keliautoja, apkeliavusi beveik visą pasaulį, taip pat netradicinių projektų organizatorė ir eksperimentų dalyvė. Viešųjų ryšių studijas baigusi mergina savo pagrindine veikla vadina dalyvavimą įvairiose iniciatyvose, į kurias dažnai sunku prikalbinti įsitraukti net vyrus, ką jau kalbėti apie merginas.

„Šiame socialiniame eksperimente nebūčiau atsidūrusi, jei ne mano nuostabus, ne ką mažiau, nei aš pamišęs bičiulis, taip pat keliautojas ir Poilsismaltoje.lt įkūrėjas Mindaugas Statkus. Jis vieną dieną sugalvojo nusipirkti laivą savo veiklai Maltoje: kad lietuvių turistams galėtų aprodyti pačias nuostabiausias salos vietas iš jūros, taip pat kad galėtų organizuoti vakarėlius laive savo draugams ir bičiuliams“, – pasakojo Ž.Dargužytė.

Kadangi nė viena Lietuvos logistikos bendrovė, į kurią kreipėmės, nesutiko parvežti tokio dydžio laivo, teko sugalvoti būdą, kaip tai padaryti patiems.

„Mindaugas, žinodamas, kad gerų pasiūlymų neatsisakau, susitiko su manimi gegužės 20 dieną per pietus ir pasakė: „Norėčiau, kad laivą parsigabentume kartu“. Turėjau apsispręsti per valandą, nes kitą rytą jau teko išskristi.

Dalyvauti sutikau, nors žinojau: kiti du dalyviai bus man visiškai nepažįstami vaikinai. Vieno jų – vaikino iš Latvijos, kuris vairuos didžiąją kelionės dalį – nebuvo matęs ir Mindaugas. Kitas – kapitonas britas Alanas, kuris mums padės įveikti patį sudėtingiausią maršrutą jūra. Aišku, dar laukia iššūkiai Pietų Italijoje“, – važiuodama automobiliu atsakymus rašė mergina.

Apie tai, kaip sekasi vykti į Nyderlandus, kur pasiims prieš kelis mėnesiu įsigytą laivą ir su juo keliaus toliau iki Maltos, Ž.Dargužytė nuolat rašo į socialinį tinklą „Facebook“. Jo sekėjai yra neoficialūs projekto dalyviai, nes nuolat stebi šią kelionę virtualiai.

Pavojai negąsdina

Mergina pasakojo, kad kelionė nėra lengvas pasivaikščiojimas – ji rizikinga. „Laivą gali užpulti, atimti, tad mes nusprendėme, kad viską padarysime patys, prisiimdami visą galimą riziką.

Patirties turime: aš Italijos pietuose turėjau dar rizikingesnių projektų, o Maltoje su turistais dirbantis Mindaugas irgi ragavęs įvairių situacijų. Tai – ne pirmas mūsų rizikingas žygis kartu“, – pasakojo pašnekovė.

Į Maltą atgabentas laivas bus naudojamas pramoginiams pasiplaukiojimams aplink Maltos, Gozo ir Comino salas.

Pagrindinis kelionės, kurį lietuviai pavadino socialiniu eksperimentu, tikslas – atsigabenti nusipirktą laivą patiems, be logistikos kompanijų ir profesionalų pagalbos, planuojant procesus savarankiškai ir kūrybiškai.
Į Maltą atgabentas laivas bus naudojamas pramoginiams pasiplaukiojimams aplink Maltos, Gozo ir Comino salas. „Tai bus pirmas laivas Lietuvoje ir Europoje, o gal net pasaulyje, kurį jo savininkas parsigabeno pats“, – tikino Ž.Dargužytė.

Kelionė turėtų trukti penkias dienas – bent jau tiek planuoja patys keliautojai. Ji prasidėjo gegužės 20-ąją Vilniaus oro uoste, iš kur lietuviai skirto į Eindhoveną. Ten susitiko su Latvijoje gimusiu, bet Anglijoje gyvenančiu Timuru, kuris atvyko iš Anglijos į Nyderlandus su savo autobusiukų, kuris ir temps dviašę priekabą, ant kurios bus pakrautas laivas.

Perplaukti jūrą padės patyręs kapitonas

Visą gegužės 20-ąją trijulė praleido automobilyje ir pasiekė Lawersoog uostą. Čia pasiėmę Mindaugo pirktą laivą jie pradės tikrąją kelionę: vyks per Nyderlandus, Italiją ir Siciliją, kur susitiks su kapitonu Alanu – jis, kaip jau minėta, talkins plaukiant jūra.

„Kelionė baigsis tada, kai mes laivu sėkmingai pasieksime Maltą. Tuomet iškelsime vėliavą, eisime šėlti iki paryčių, vėliau aš skrisiu į Vilnių. Mindaugas liks Maltoje džiuginti draugų ir turistų nauju pirkiniu.
Visos kelionės metu trijulė nakvos autobusiuke ir laive, prausis vilkikų sustojimo vietose pakeliui. „Jokių patogumų, bet juk tai nėra svarbu!“, – įsitikinusi mergina.
Kas bus po penkių dienų? „Naujų idėjų ir projektų kūrimas, darbai, bet pagrindinis dalykas, kurį darysime su Mindaugu, bus tai, kad greitai Lietuvos turistams pasiūlysime tokių įdomybių, apie kurias ne tik Maltoje, bet ir kitose salose kol kas niekas nėra girdėjęs.
Jas sustyguosime per atostogas: Mindaugas jas leis Norvegijoje kopdamas į kalnus, o aš du mėnesius leisiu sesės ūkyje šerdama jaučius“, – pasakojo pašnekovė.

——————————————————————————————————————————————————————————————–

15min.lt

Socialinio eksperimento dalyviai: „Jei kažkas įvyktų kelyje, viskuo turėtume pasirūpinti patys“

http://www.15min.lt/pasaulis-kiseneje/naujiena/kelioniu-istorijos/socialinio-eksperimento-dalyviai-jei-kazkas-ivyktu-kelyje-viskuo-turetume-pasirupinti-patys-639-505091

Trys avantiūristai – lietuviai Mindaugas Statkus, Žydrė Dargužytė ir jiems padedantis latvis Timuras Mjagkij jau keturios dienos kelyje. Iki kelionės jo nepažinojo nė vienas iš lietuvių. Trijulė dalyvauja savotiškame eksperimente – savarankiškai gabena jachtą iš Nyderlandų į Maltą. Pasiekę Italiją jie ėmėsi ypatingų atsargumo priemonių, nes patirtis rodo, jog pietinė šalies dalis keliautojams su brangiais kroviniais nėra saugi.
Pasiekę Italiją socialinio eksperimento „Mes nugabensime laivą į Maltą“ dalyviai jau puikiai suvokia, kad perskrosti Europą su vertingu kroviniu trise, gali būti pavojinga, tad patys prisiima visą riziką.
Su tris tonas sveriančia dviaše priekaba, kurioje jachta, važiuoti nuo Olandijos iki Maltos nėra tas pats, kas keliauti su mažyčiu lagaminėliu. Tačiau kol kas kelionė sekasi puikiai – iki pabaigos liko visai nedaug. Vis dėlto artėjantis etapas – pats sudėtingiausias. Ir ne tik dėl to, kad didžiąją likusios kelionės dalį teks įveikti vandeniu.

Italijoje, o ypač pietinėje jos dalyje, neretai apvagiami keliautojai.

„Jei kažkas įvyktų kelyje, viskuo turėsime pasirūpinti patys. Žinant tai, kad Italijoje pasitaiko atvejų, kai yra užpuolamos transporto priemonės, grobiami ir dažnai sugadinami kroviniai, tikrai nėra ramu. Sustoję poilsio vietoje, visada surakiname priekabą su autobusiuku, naudodami grandinę ir spyną.

Autobusiuke turime ir šaltųjų ginklų – golfo lazdą, montiruotę ir kuvaldą. Jų prireikėtų, jei tektų Italijos pietuose kovoti dėl krovinio“, – neslėpė laivo savininkas Mindaugas Statkus.

Keliautojus pradžiugino jau kelionės metu gautas pasiūlymas: viena draudimo brokerių bendrovė pasiūlė apdrausti laivą. Prieš kelionę nė viena iš Lietuvoje veikiančių draudimo įmonių to daryti nepanoro.

Autobusiuke turime ir šaltųjų ginklų – golfo lazdą, montiruotę ir kuvaldą. Jų prireikėtų, jei tektų Italijos pietuose kovoti dėl krovinio.
Eksperimento dalyvė Žydrė Dargužytė sako, jog Italijos pietuose ne kartą yra susidūrusi su ekstremaliomis situacijomis kelyje.

Prieš keletą metų netoli Neapolio ji, vairuodama lengvąjį automobilį, buvo sekama, vėliau priverstinai sustabdyta nevietinių tamsiaodžių pietiečių ir provokuota pirkti neaiškius dalykus.

„Gerai, kad viskas tuomet baigėsi gerai, nes puikiai kalbėjau itališkai ir pavyko susitarti. Šįkart judėdami su kroviniu, būsime labai atidūs, akylai rinksimės sustojimo vietas ir nepaliksime laivo be priežiūros. Galbūt netgi teks paeiliui budėti naktį, kad būtume garantuoti, jog kitą rytą galėsime tęsti kelionę toliau“, – sakė mergina.
Didžiausias fizinis krūvis tenka trečiajam projekto dalyviui autobusiuko vairuotojui Timurui – jis turi profesionaliai išvengti netikėtų situacijų kelyje ir daryti viską, kad krovinys pasiektų kelionės tikslą saugiai ir laiku.

„Kadangi pirmą kartą gyvenime vežu krovinį Italijos teritorija, išties susiduriu su nemažai iššūkių. Tenka stebėti šios šalies eismo dalyvių vairavimo ypatumus ir greitai priimti racionalius sprendimus, kaip geriau pasielgti: nuspręsti, kur ir kada sustoti, kokį maršrutą pasirinkti“, – pasakojo Timuras.

Šeštadienį, gegužės 23-ąją, vėlai vakare, keliautojai su kroviniu turėtų pasiekti Neapolį. Iš čia prasidės jų kelionė vandeniu. Galutinį tikslą – Maltą – trijulė ketina pasiekti pirmadienį.

——————————————————————————————————————————————————————————————–

Dievas sukūrė pasaulį per septynias dienas, bet ne Jis vienas moka taip greitai darbuotis ! Projektas „Męs parvešime kruizinį laivą iš Olandijos į Maltą patys“

http://kootvela.blogspot.com.mt/2015/05/dievas-sukure-pasauli-per-septynias.html

Aukščiau bambos neiššoksi, sako protingi žmonės. Bet ar tikrai? 2015 m. gegužės 20 d. startavo analogų neturėjęs socialinis projektas. Mindaugas Statkus, Poilsis Maltoje tinklalapio autorius ir poilsio Maltoje organizatorius, įsigijo laivą turistams plukdyti. Naujoji verslo investicija, kurią reikėjo nugabenti į Maltą, buvo Olandijoje, ir nei viena Lietuvos logistikos kompanija nesutiko gabenti tokio nestandartinio krovinio. Keturių asmenų komanda (Mindaugas Statkus, žurnalistė Žydrė Dargužytė, latvis Timur Mjagkij, ir kapitonas Alan Clarke) nusprendė atsiraitoti rankoves ir kelnes (nes gali tekti gerokai sušlapti), numoti inkaru į logistikos kompanijas, ir pargabenti laivą patys.
Trys eksperimento dalyviai susitiko Eindhoveno oro uoste (kapitonas jų lauks prie Viduržemio jūros krantų) ir…projektas prasidėjo! Netrukus dvi tonas sveriantis laivas buvo sėkmingai pakrautas į puspriekabę, ir šio eksperimento dalyviai pajudėjo Šveicarijos link. Tai bus bene pirmas laivas visame pasaulyje, kurį jo savininkas parsigabeno pats (ar girdite, kaip kažkas šlama? Tai Gineso rekordų knyga!).
Bet pasaulis ne be gerų žmonių: netrukus socialinio eksperimento dalyviai gavo pasiūlymą iš draudimo kompanijos “Balto Link” apdrausti laivą. Iki tol visos kompanijos, į kurias buvo kreiptąsi, laivo draudimu nuo nelaimingų atsitikimų rūpintis atsisakė. Galima drąsiai sakyti, kad “Balto Link” įėjo į draudimo istorijos vadovėlius. Po dviejų dienų nuo projekto pradžios šaunusis ekipažas kirto Italijos sieną. Italija pasitiko lietumi ir transporto kamščiais, bet be jų kaip žinotum, kad esi Italijoje ir artėji prie Neapolio? O nuo ilgapirščių ekipažas žadėjo gintis turimais golfo lazda, montiruote ir kuvalda, bet po draudimo kompanijos pasiūlymo nerimas dėl vertingo krovinio šiek tiek atslūgo.

Ketvirtąją projekto dieną ekipažas pasiekė mitais apipintą Sicilijos salą. Pakeliui teko išklysti iš kelio dėl kelio remonto darbų, o tada netikėtai užgęso variklis. Kokių priemonių ėmėsi ekipažas? Laivo savininkas Mindaugas Statkus tiesiog išlipo iš automobilio, persižegnojo, ir paprašė Jėzaus pagalbos. O kadangi Italija yra tikrų katalikų kraštas, netrukus ekipažas riedėjo toliau. Štai ir sakykite, kad stebuklų nebūna.

Keltu į Mesiną persikėlę ekipažo nariai keliavo iki Pozallo uosto, kur rytiniu keltu iš Maltos jų pasitikti atvyko kapitonas Alan Clarke. Kaip dažnai būna, dėka užmaršaus buvusio savininko, trūko kelių varžtų (šiek tiek primena surenkamų baldų pirkimą Senukuose, ar ne? Ten nusipirktame komplekte visada trūksta kelių varžtų.), bet netrukus laivas buvo jau pasiruošęs nuleidimui į vandenį.
Ir štai, gegužės 26 d., šeštąją kelionės dieną, kruizinis laivas pagaliau dugnu prisilietė prie Viduržemio jūros. Po nedidelio bandomojo pasiplaukiojimo, laivas ir socialinio eksperimento ekipažas paėmė kursą Maltos link.

Vėlų gegužės 26 d. vakarą kelionės galutinis tikslas (Mgarr miestelis Maltoje) buvo pasiektas.
Planuota trijų valandų kelionė užsitęsė, nes variklis perkaito ir pradėjo veržtis vanduo. “Skandinavų gamintojo “Elan” laivas yra labai saugus ir patikimas, bet jis skirtas trumpiems pasiplaukiojimams netoli kranto,”- sakė “Ocean Plastic” vadovas Zacco Concetto, kurio komanda Sicilijoje nuleido laivą į vandenį. Laimei, patyręs kapitonas sugebėjo suvaldyti krizę. O kelionę dabar jau tolimojoje Olandijoje pradėję ekipažo nariai prisiminė, kas tai yra normali lova.
Man priekabiai kamantinėjant projekto ryšių su visuomene atstovę Žydrę, kuri man maloniai leido čia panaudoti jos darytas nuotraukas, paaiškėjo nerimą keliantis faktas: laivas dar be vardo! Tiksliau, yra senasis vardas, bet dar neaišku, ar jis bus paliktas, o gal visgi laivas bus pervadintas. Interneto platybėse jau nuvingiavo nepatvirtinta informacija apie būsimas krikštynas, bet visuomenė manęs asmenyje išlieka susirūpinusi. Argi ne miela būtų lietuvių turistams Maltoje plaukioti kruiziniu laivu Cepelinas? Arba Žalgiris? O gal Vytautas Didysis?

Ir kodėl aš iš viso rašau apie šį projektą? Nors jame tiesiogiai dalyvavo tik keturi asmenys, bet netiesiogiai jis palietė labai daug žmonių, kurie susidomėję ir sunerimę sekė šią kelionę, netgi visišką avantiūrą, galima sakyti. Šie keturi žmonės per savaitę laiko pademonstravo tą dozę užsispyrimo, kurios mums dažnai labai trūksta tam, kad pasiektume užsibrėžtą tikslą, o ne trypčiotumėme vietoje ir verktume, kad valdžia bloga, alga maža, viršininkas siurbėlė. Nieko šiame pasaulyje nėra neįmanomo, kai yra reikiamas nusiteikimas ir gera komanda (su nedidele išimtimi, nes kelnes per galvą mautis žmonija turbūt taip ir neišmoks, o visa kita- metodikos reikalas).

Eksperimentas dar nesibaigė, nes Timur dar turi grąžinti puspriekabę į Olandiją, o paskui jo laukia kelionė į Angliją. Raudonasis autobusiukas dar turi nemažai kilometrų atlaikyti, laikome kumščius!

——————————————————————————————————————————————————————————————–

delfi.lt

Į Maltą laivą gabenantys lietuviai: ko saugotis pietuose?

http://www.delfi.lt/pilietis/naujienos/i-malta-laiva-gabenantys-lietuviai-ko-saugotis-pietuose-iii.d?id=68061416

Ketvirtoji eksperimento diena! Sveikintis itališkai visada yra didelis rytinis malonumas, nepaisant to, kad nuo vakar vakaro pliaupia lietus ir oras kol kas visai nepietietiškas. Vakar iki nakvynės vietos netoli Florencijos priartėjome vis strigdami naktinėse spūstyse. Asfaltas buvo slidus, tad su kroviniu teko judėti lėtai. Visą naktį į stogą beldė lašai, tad laive susikaupė nemažai vandens, kurį teko išleisti. Kaip juokauja šio eksperimento sumanytojas Mindaugas Statkus, jei ne rytinis dušas nakvynės vietoje, tai be vargo būtų užtekę vandens išsimaudyti laivo denyje. Timuras Mjagkij šiandien atsikėlė itin geros nuotaikos ir dar akių nepramerkęs išpyškino: „We are going right now“ (liet. Išvažiuojam tuoj pat). Šiandien planuojame pasiekti Neapolį!

Pradėję ketvirtąją kelionės dieną, socialinio eksperimento „Mes nugabensime laivą į Maltą“ dalyviai jau puikiai suvokė, kad perskrosti Europą su vertingu kroviniu trise, prisiimant visą riziką, kokia tik įmanoma – dėl laivo ir pačių žmonių saugumo, dėl automobilio techninių galimybių tempti 3 tonas sveriančią, dvi ašis turinčią priekabą su laivu nuo Olandijos iki Maltos, yra ne tas pats, kas keliauti su mažyčiu lagaminėliu. „Jei kažkas įvyktų kelyje, viskuo turėsime pasirūpinti patys. Žinant, kad Italijoje pasitaiko atvejų, kai yra užpuolamos transporto priemonės, grobiami ir dažnai sugadinami kroviniai, tikrai nėra visai ramu. Sustoję poilsio vietoje visada surakiname priekabą su autobusiuku, naudodami grandinę ir spyną. Autobusiuke, aišku, turime ir šaltųjų ginklų – golfo lazdą, montiruotę ir kūjį, jei tektų Italijos Pietuose kovoti dėl krovinio“, – kalba ryžtingai nusiteikęs socialinio eksperimento iniciatorius Mindaugas Statkus. Tikimasi, kad minėtų priemonių panaudoti neteks, nes netikėtai, gegužės 22 d. rytą, M. Statkus gavo draudimo brokerių bendrovės pasiūlymą apdrausti laivą. Iki tol nei viena iš Lietuvoje veikiančių įmonių to daryti nepanoro. Eksperimento informacinio štabo komunikacijos koordinatorė Žydrė Dargužytė sako, jog Pietuose ne kartą yra susidūrusi su ekstremaliomis situacijomis kelyje. Prieš keletą metų netoli Neapolio ji, vairuodama lengvąjį automobilį, buvo sekama, vėliau priverstinai sustabdyta nevietinių tamsiaodžių pietiečių ir provokuota pirkti neaiškius dalykus. „Gerai, kad viskas tuomet baigėsi gerai, nes puikiai kalbėjau itališkai ir pavyko susitarti. Šįkart, judėdami su kroviniu, būsime labai atidūs, akylai rinksimės sustojimo vietas ir nepaliksime laivo be priežiūros. Galbūt netgi teks paeiliui budėti naktį, kad būtume garantuoti, kad kitą rytą galėsime tęsti kelionę toliau“, – užtikrintai patikina eksperimento entuziastė. Didžiausias fizinis krūvis tenka trečiajam projekto dalyviui – jis turi profesionaliai išvengti netikėtų situacijų kelyje ir daryti viską, kad krovinys pasiektų kelionės tikslą saugiai ir laiku. „Kadangi pirmą kartą gyvenime vežu krovinį Italijos teritorija, išties susiduriu su nemažai iššūkių – tenka stebėti šios šalies eismo dalyvių vairavimo ypatumus ir greitai priimti racionalius sprendimus, kaip geriau pasielgti, – kur ir kada sustoti, kokį maršrutą pasirinkti“, – Timuras džiaugiasi interaktyviai planuojamu laivo logistikos procesu. Šiandien, vėlai vakare, sąstatas su kroviniu turėtų pasiekti Neapolį. *** Penktoji kelionės diena atnešė tikrų iššūkių! Viskas prasidėjo įvažiavus į Kalabrijos Redžo regioną. Važiuodami nepastebėjome sunkvežimiams skirto aplinkkelio, o pavažiavus toliau dėl kelio remonto darbų autostradoje, netoli nuo Monte Galdo, teko išvažiuoti iš autostrados ir pasukti vietinės reikšmės keliuku, kuris vis siaurėjo. Pradėjome važiuoti itin vingiuotais ir stačiais serpantinų šlaitais. Drąsiai galime sakyti, kad kelias keliose vietose viršijo autobusiuko galimybių ribas, tad kylant į kalną ilgesnį laiką, jo variklis, neatlaikęs krūvio, tiesiog „užduso“ ir užgeso. Stovėdami ant stataus šlaito siaurame kelyje tikrai sutrikome, nes automobilis neužsivedė. Po kelių nesėkmingų bandymų užvesti automobilį, Mindaugas Statkus išlipo iš transporto priemonės, persižegnojo ir paprašė Jėzaus, kad variklis užsivestų. Tuo metu Timur Mjagkij ir Žydrė neramiai sėdėjo transporto priemonėje ir po kelių sekundžių vėl pavyko užvesti variklį. Galite sakyti, ką norite, gal tai ir sutapimas, bet paliekame šį ekstremalios kelionės momentą įvertinti Jums. Pasiekę autostradą, šiuo metu esame pačiuose Italijos Pietuose ir judame link Sicilijos. Tikimės, kad keltą pasieksime per artimiausias keturias valandas.

——————————————————————————————————————————————————————————————–

jaunimogidas.lt

Socialinis eksperimentas: pirmą kartą Lietuvoje jaunuoliai patys pargabens kruizinį laivą iš Olandijos į Maltą

http://jaunimogidas.lt/socialinis-eksperimentas-pirma-karta-lietuvoje-jaunuoliai-patys-pargabens-kruizini-laiva-is-olandijos-i-malta/

Šiandien, gegužės 20 d., prasideda socialinis eksperimentas, kurio tikslas – pargabenti kruizinį laivą ant priekabos ir jūra iš Olandijos į Maltą. Penkias dienas truksiantis realybės šou „Mes parvešim kruizinį laivą į Maltą“ neturi analogų – jaunuoliai ryžosi šiam eksperimentui po to, kai Lietuvos logistikos kompanijos atsisakė tai daryti.

Keturių jaunuolių komanda – poilsismaltoje.lt įkūrėjas Mindaugas Statkus, žurnalistė Žydrė Dargužytė, latvis Timuras ir kapitonas Alanas iš Didžiosios Britanijos, ryžosi socialiniam eksperimentui per kelias dienas įveikti tūktančius kilometrų keliais ir taip pat jūra bei pargabenti laivą į Maltą.
Projekto iniciatorių laukia iššūkiai Olandijoje, Vokietijoje, Pietų Italijoje, Sicilijoje ir, žinoma, šėlstančioje Viduržemio jūroje. TIKRAS IŠLIKIMAS! APIE TAI KOMUNIKUOSIME!

——————————————————————————————————————————————————————————————–

kaunoaleja.lt

Socialinio eksperimento dalyviai: „Jei kažkas įvyktų kelyje, viskuo turėtume pasirūpinti patys“

http://www.kaunoaleja.lt/socialinio-eksperimento-dalyviai-jei-kazkas-ivyktu-kelyje-viskuo-turetume-pasirupinti-patys/
Pradėję ketvirtąją kelionės dieną, socialinio eksperimento „Mes nugabensime laivą į Maltą“ dalyviai jau puikiai suvokia, kad perskrosti Europą su vertingu kroviniu trise, prisiimant visą riziką, kokia tik įmanoma, – dėl laivo ir pačių žmonių saugumo, dėl automobilio techninių galimybių tempti 3 tonas sveriančią dviašią priekabą su laivu nuo Olandijos iki Maltos, yra ne tas pats, kas keliauti su mažyčiu lagaminėliu. Pasiteiravome eksperimento dalyvių, kaip jie jaučiasi įveikę daugiau kaip pusė maršruto.

„Jei kažkas įvyktų kelyje, viskuo turėsime pasirūpinti patys. Žinant tai, kad Italijoje pasitaiko atvejų, kai yra užpuolamos transporto priemonės, grobiami ir dažnai sugadinami kroviniai, tikrai nėra visai ramu. Sustoję poilsio vietoje, visada surakiname priekabą su autobusiuku, naudodami grandinę ir spyną. Autobusiuke, aišku, turime ir šaltųjų ginklų – golfo lazdą, montiruotę ir kuvaldą, jei tektų Italijos Pietuose kovoti dėl krovinio“, – kalba ryžtingai nusiteikęs www.poilsismaltoje.lt įkūrėjas ir socialinio eksperimento iniciatorius.

Tikimasi, kad minėtų priemonių panaudoti neteks, nes netikėtai, gegužės 22 d. rytą, Mindaugas Statkus gavo draudimo brokerių bendrovės „Balto Link“, turinčios penkiolikos metų darbo patirtį, pasiūlymą apdrausti laivą. Iki tol nei viena iš Lietuvoje veikiančių įmonių to daryti nepanoro.

Eksperimento informacinio štabo komunikacijos koordinatorė Žydrė Dargužytė sako, jog Pietuose ne kartą yra susidūrusi su ekstremaliomis situacijomis kelyje. Prieš keletą metų netoli Neapolio ji, vairuodama lengvąjį automobilį, buvo sekama, vėliau priverstinai sustabdyta nevietinių tamsiaodžių pietiečių ir provokuota pirkti neaiškius dalykus. „Gerai, kad viskas tuomet baigėsi gerai, nes puikiai kalbėjau itališkai ir pavyko susitarti. Šįkart, judėdami su kroviniu, būsime labai atidūs, akylai rinksimės sustojimo vietas ir nepaliksime laivo be priežiūros. Galbūt netgi teks paeiliui budėti naktį, kad būtume garantuoti, jog kitą rytą galėsime tęsti kelionę toliau“, – užtikrintai patikina eksperimento entuziastė.

Didžiausias fizinis krūvs tenka trečiajam projekto dalyviui – jis turi profesionaliai išvengti netikėtų situacijų kelyje ir daryti viską, kad krovinys pasiektų kelionės tikslą saugiai ir laiku.

„Kadangi pirmą kartą gyvenime vežu krovinį Italijos teritorija, išties susiduriu su nemažai iššūkių – tenka stebėti šios šalies eismo dalyvių vairavimo ypatumus ir greitai priimti racionalius sprendimus, kaip geriau pasielgti, – kur ir kada sustoti, kokį maršrutą pasirinkti“, – Timuras džiaugiasi interaktyviai planuojamu laivo logistikos procesu.

——————————————————————————————————————————————————————————————–

prim.lt

Eksperimento „Mes nugabensime laivą iš Olandijos į Maltą patys“ dalyviai susidūrė su techniniais iššūkiais jūroje

http://www.prim.lt/laisvalaikis/naujienos/eksperimento_mes_nugabensime_laiva_is_olandijos_i_malta_patys_dalyviai_susidure_su_techniniais_issukiais_juroje/
Gegužės 26 d., po septynias dienas trukusių išbandymų Europos keliuose, socialinio eksperimento „Mes nugabensime laivą iš Olandijos į Maltą patys“ dalyviai – Mindaugas Statkus, Žydrė Dargužytė, Timur Mjagkij, Alan Clarke – susidūrė su techniniais iššūkiais Viduržemio jūroje. Paskutiniame savaitę trukusio projekto etape – nuo Sicilijos Pozallo uosto iki Maltos – įveikus pusę maršruto, staigiai pakilo variklio temperatūra ir į variklio skyrių pradėjo veržtis vanduo.

Kapitonas Alan Clarke, šįryt atplaukęs keltu į Pozallo uostą padėti jaunuoliams paskutiniame ir pačiame ekstremaliausiame kelionės etape, įveikus pusę maršruto nuo Sicilijos iki Maltos, informavo įgulą, kad staiga pakilo variklio temperatūra.

„Į variklio skyrių pradėjo veržtis vanduo. Teko išjungti motorą, o po to vėl jį užvedus, gerokai sumažinti greitį“, – pasakoja projekto iniciatorius, poilsismaltoje.lt įkūrėjas Mindaugas Statkus.

Socialinio eksperimento sekėjus socialiniame tinkle „Facebook“, kuriame visą savaitę žmonės interaktyviai galėjo sekti projekto naujienas, stebėti nuotraukas ir žiūrėti video, paskutiniosios dienos kelionės jūra įvykiai gerokai išgąsdino.

„Negalėjome atnaujinti informacijos taip greitai, kaip tikėtasi. Planavome įveikti 90 km per tris valandas, bet dėl techninių nesklandumų to padaryti nepavyko – užtrukome šešias valandas. Kapitono Alano profesionalumas neleido atsirasti įtampai ir greitai padėtis buvo stabilizuota. Dar kartą įsitikinome, kad šis eksperimentas buvo gerokai rizikingesnis nei galėjome numanyti prieš jį pradėdami“, – kalba projekto informacinio štabo komunikacijos vadovė.

Išplaukę iš Pozallo uosto eksperimento dalyviai buvo visiškai ramūs – juk į kelią juos išleido siciliečių kompanija „OCEAN PLASTIC“ su vadovu Zacco Concetto. Jie padarė viską, kad laivas būtų saugiai nuleistas į vandenį, kad stogo konstrukcijos būtų sumontuotos tinkamai. Kadangi laivas įsigytas Olandijoje, siciliečiai nesiėmė spėlioti, ar viskas su juo tikrai gerai, nes techniniams patikrinimams nebuvo nei laiko, nei poreikio. Buvęs laivo savininkas Mindaugą Statkų patikino, kad viskas su juo puiku ir kad planuojamą maršrutą nuo Sicilijos iki Maltos įveikti nebus problemų. Testinis pasiplaukiojimas Olandijoje jokių galimų techninių nesklandumų neparodė.

Šiuo metu eksperimento dalyviai saugiai prisišvartavę Maltoje. Eksperimentas dar nesibaigė, nes vienas iš pagrindinių projekto dalyvių, autobusiuką vairavęs Timuras dar turi pristatyti priekabą, šiuo metu esančią Sicilijoje, į Olandiją ir pats grįžti į Angliją.

Projekto priešistorė: gegužės 20 d. prasidėjo socialinis eksperimentas, kurio tikslas – pargabenti kruizinį laivą ant priekabos ir jūra iš Olandijos į Maltą. Septynias dienas vykęs realybės šou „Mes parvešime kruizinį laivą į Maltą“ neturi analogų – jaunuoliai ryžosi šiam eksperimentui po to, kai Lietuvos logistikos kompanijos atsisakė tai daryti.

Misija įvykdyta! Per 7 dienas lietuviai savarankiškai parsigabeno laivą iš Nyderlandų į Maltą

http://olandijoslietuviai.lt/misija-ivykdyta-per-7-dienas-lietuviai-savarankiskai-parsigabeno-laiva-is-nyderlandu-i-malta/

„Mes tai padarėme!“ – džiaugiasi laivą iš Nyderlandų į Maltą laivą atsivežę lietuviai Žydrė Dargužytė, Mindaugas Statkus ir jiems talkinęs vairuotojas Timuras Mjagkij bei paskutiniame etape – iš Sicilijos plaukiant į Maltą padėjęs kapitonas Alanas Clarke’as. Galutinį kelionės tašką – Mgarr miestelį Maltoje jie pasiekė vėlų gegužės 26-osios vakarą.

Socialiniu eksperimentu vadinamas nuotykis prasidėjo gegužės 20 dieną, kai du draugai Mindaugas ir Žydrė išvyko į Nyderlandus, kur Mindaugas buvo įsigijęs pramoginį laivą. Visos kelionės tikslas ir buvo pargabenti kruizinį laivą ant priekabos ir jūra iš Nyderlandųs į Maltą.

Septynias dienas vykęs realybės šou „Mes parvešime kruizinį laivą į Maltą“ neturi analogų – jaunuoliai ryžosi šiam eksperimentui po to, kai Lietuvos logistikos kompanijos atsisakė tai daryti.

Paskutinis etapas – su didžiausiais išbandymais
Pavargę, bet laimingi, nes pagaliau miegosime lovose – socialiniame tinkle „Facebook“ antradienio vakarą rašė Žydrė. Ji neslėpė, kad paskutinis kelionės etapas buvo tikras išbandymas – keliautojai jūroje susidūrė su techniniais gedimais.
Plaukiant nuo Sicilijos Pozallo uosto iki Maltos staigiai pakilo variklio temperatūra ir į variklio skyrių pradėjo veržtis vanduo.
„Teko išjungti motorą, o po to vėl jį užvedus, gerokai sumažinti greitį“, – pasakojo Mindaugas.
Šis įvykis visus gerokai išgąsdino. „Planavome įveikti 90 km per tris valandas, bet dėl techninių nesklandumų to padaryti nepavyko – užtrukome šešias valandas. Kapitono Alano profesionalumas neleido atsirasti įtampai ir greitai padėtis buvo stabilizuota. Dar kartą įsitikinome, kad šis eksperimentas buvo gerokai rizikingesnis, nei galėjome numanyti prieš jį pradėdami“, – kalbėjo Žydrė.

Išplaukę iš Pozallo uosto eksperimento dalyviai buvo visiškai ramūs – juk į kelią juos išleido siciliečių kompanija. Jie padarė viską, kad laivas būtų saugiai nuleistas į vandenį, kad stogo konstrukcijos būtų sumontuotos tinkamai.

Tiesa, techniniams patikrinimams nebuvo laiko. Tačiau keliautojai neabejojo, kad jis tvarkingas: buvęs laivo savininkas Mindaugą patikino, kad planuojamą maršrutą nuo Sicilijos iki Maltos įveikti nebus problemų. Testinis pasiplaukiojimas Nyderlanduose jo žodžius patvirtino.
Tad užkaitęs variklis viduryje jūros buvo nemaloni staigmena. „Iš tiesų visi sunerimome, bet veiduose buvo geležinė ramybė ir pasitikėjimas kapitonu, technika ir vieniems kitais. Alanas informavo, kad teks gerokai sumažinti greitį – supratome, kelionė vietoj planuotų trijų valandų užtruks šešias.

Džiugu, kad Mindaugas ir pats kelionės metu stojo prie laivo šturvalo – kapitonas juo visiškai pasitikėjo, nors patirties jis turi nedaug. Timuras irgi turėjo galimybę išbandyti, ką reiškia valdyti laivą.
Aš pati dar kartą įsitikinau, kad atvira jūra nejuokauja: esant nedideliam laivui, reikia būti labai atsakingiems ir atsargiems. Būtina saugotis, kad esant didelėms bangoms ir laivui stipriai svyruojant į šalis nesusižeistum ir neiškristum per bortą.
Tačiau, kai situacija dėl motoro nurimo, aš neatsilaikiau ir užėmiau vieną iš nesaugiausių vietų laivo priekyje“, – pasakojo Žydrė.
Mergina neslėpė: tiek jai, tiek kitiems eksperimento dalyviams patinka adrenalinas. Todėl nepaisant sunkumų, patirtų kelionė, į panašų nuotykį jie leistųsi ir vėl.
Šiuo metu eksperimento dalyviai saugiai prisišvartavę Maltoje. Tačiau pats eksperimentas dar nesibaigė, nes vienas iš pagrindinių projekto dalyvių, autobusiuką vairavęs Timuras dar turi pristatyti priekabą, šiuo metu esančią Sicilijoje, į Olandiją ir pats grįžti į Angliją.

——————————————————————————————————————————————————————————————–

15min.lt

Misija įvykdyta! Per 7 dienas lietuviai savarankiškai parsigabeno laivą iš Nyderlandų į Maltą

http://www.15min.lt/pasaulis-kiseneje/naujiena/kelioniu-istorijos/misija-ivykdyta-per-sesias-dienas-lietuviams-pavyko-savarankiskai-parsigabenti-laiva-i-malta-639-505744

„Mes tai padarėme!“ – džiaugiasi laivą iš Nyderlandų į Maltą laivą atsivežę lietuviai Žydrė Dargužytė, Mindaugas Statkus ir jiems talkinęs vairuotojas Timuras Mjagkij bei paskutiniame etape – iš Sicilijos plaukiant į Maltą padėjęs kapitonas Alanas Clarke’as. Galutinį kelionės tašką – Mgarr miestelį Maltoje jie pasiekė vėlų gegužės 26-osios vakarą.

Socialiniu eksperimentu vadinamas nuotykis prasidėjo gegužės 20 dieną, kai du draugai Mindaugas ir Žydrė išvyko į Nyderlandus, kur Mindaugas buvo įsigijęs pramoginį laivą. Visos kelionės tikslas ir buvo pargabenti kruizinį laivą ant priekabos ir jūra iš Nyderlandųs į Maltą.

Septynias dienas vykęs realybės šou „Mes parvešime kruizinį laivą į Maltą“ neturi analogų – jaunuoliai ryžosi šiam eksperimentui po to, kai Lietuvos logistikos kompanijos atsisakė tai daryti.
Paskutinis etapas – su didžiausiais išbandymais

Pavargę, bet laimingi, nes pagaliau miegosime lovose – socialiniame tinkle „Facebook“ antradienio vakarą rašė Žydrė. Ji neslėpė, kad paskutinis kelionės etapas buvo tikras išbandymas – keliautojai jūroje susidūrė su techniniais gedimais.
Plaukiant nuo Sicilijos Pozallo uosto iki Maltos staigiai pakilo variklio temperatūra ir į variklio skyrių pradėjo veržtis vanduo.

„Teko išjungti motorą, o po to vėl jį užvedus, gerokai sumažinti greitį“, – pasakojo Mindaugas.
Šis įvykis visus gerokai išgąsdino. „Planavome įveikti 90 km per tris valandas, bet dėl techninių nesklandumų to padaryti nepavyko – užtrukome šešias valandas. Kapitono Alano profesionalumas neleido atsirasti įtampai ir greitai padėtis buvo stabilizuota. Dar kartą įsitikinome, kad šis eksperimentas buvo gerokai rizikingesnis, nei galėjome numanyti prieš jį pradėdami“, – kalbėjo Žydrė.

Išplaukę iš Pozallo uosto eksperimento dalyviai buvo visiškai ramūs – juk į kelią juos išleido siciliečių kompanija. Jie padarė viską, kad laivas būtų saugiai nuleistas į vandenį, kad stogo konstrukcijos būtų sumontuotos tinkamai.

Tiesa, techniniams patikrinimams nebuvo laiko. Tačiau keliautojai neabejojo, kad jis tvarkingas: buvęs laivo savininkas Mindaugą patikino, kad planuojamą maršrutą nuo Sicilijos iki Maltos įveikti nebus problemų. Testinis pasiplaukiojimas Nyderlanduose jo žodžius patvirtino.
Tad užkaitęs variklis viduryje jūros buvo nemaloni staigmena. „Iš tiesų visi sunerimome, bet veiduose buvo geležinė ramybė ir pasitikėjimas kapitonu, technika ir vieniems kitais. Alanas informavo, kad teks gerokai sumažinti greitį – supratome, kelionė vietoj planuotų trijų valandų užtruks šešias.

Džiugu, kad Mindaugas ir pats kelionės metu stojo prie laivo šturvalo – kapitonas juo visiškai pasitikėjo, nors patirties jis turi nedaug. Timuras irgi turėjo galimybę išbandyti, ką reiškia valdyti laivą.

Aš pati dar kartą įsitikinau, kad atvira jūra nejuokauja: esant nedideliam laivui, reikia būti labai atsakingiems ir atsargiems. Būtina saugotis, kad esant didelėms bangoms ir laivui stipriai svyruojant į šalis nesusižeistum ir neiškristum per bortą.
Mergina neslėpė: tiek jai, tiek kitiems eksperimento dalyviams patinka adrenalinas. Todėl nepaisant sunkumų, patirtų kelionė, į panašų nuotykį jie leistųsi ir vėl.

Šiuo metu eksperimento dalyviai saugiai prisišvartavę Maltoje. Tačiau pats eksperimentas dar nesibaigė, nes vienas iš pagrindinių projekto dalyvių, autobusiuką vairavęs Timuras dar turi pristatyti priekabą, šiuo metu esančią Sicilijoje, į Olandiją ir pats grįžti į Angliją.

Mindaugas liks Maltoje, kur gyvena jau kelerius metus. Jis ruoš laivą darbui – pramoginiams plaukiojimams, kuriuos siūlys turistams. O Žydrė iškeliaus į Lietuvą, kur jos po trumpų, bet aktyvių „atostogų“ laukia kalnas darbų.

——————————————————————————————————————————————————————————————–

jaunimogidas.lt

Malta „Viduržemio jūros perlas“

http://jaunimogidas.lt/malta-vidurzemio-juros-perlas/
Mažytė, vos įžiūrima žemėlapyje, tačiau didinga savo vidumi – tokia yra Maltos Respublika. Maltai priklauso net 7 salos, tačiau ne visos iš jų yra gyvenamos. Maltos ir Gozo salose gyvena žmonės, Komino saloje yra tik vienas viešbutis, o visos kitos salos yra labai mažos ir negyvenamos. Nepaisant Maltai priklausančių salų gausos, bendras valstybės plotas yra vos 316km2.

Taigi, nors sala tikrai maža, tačiau turistui ji tikrai turi ką pasiūlyti. Savo dydžiu sala gali ir apgauti – nereikėtų manyti, jog visą salos grožį galima apžvelgti per kelias dienas. Tam gali netgi neužtekti vienų atostogų.
Ką veikti Maltoje
Turisto akį Maltoje gali patraukti dangaus mėlynumo Viduržemio jūra ir baltas, tarsi netikras, smėlis. Ir nors šalies klimatas tikai dėkingas saulės vonių mėgėjams, tačiau vertėtų nepamiršti objektų, kurie Maltą paverčia muziejumi po atviru dangumi.
Valeta – Maltos sostinė – nedidelis miestas, 1980m. įtrauktas į UNESCO Pasaulio paveldo sąrašą. Norint Valetą apžiūrėti atidžiai, reikėtų tam skirti visą dieną. Pamatyti šiame mieste tikrai yra ką: pradedant bažnyčiomis, muziejais, baigiant nuostabaus grožio parkais bei istoriniais monumentais. Iš lankytinų objektų gausos galima išskirti Mosta Dome arba Dievo motinos bažnyčią. Tai neįprastos, apskritimo formos statinys, uždengtas kupolu, kuris pagal dydį yra net trečias Europoje.
Mdina arba Tylusis miestas, tai senoji Maltos sostinė. Tikras viduramžių miestas, apjuostas viduramžius menančia gynybine siena, todėl į miesto vidų galima patekti tik pro keletą vartų. Šis miestas alsuoja praėjusias amžiais ir tik gatvės prekeiviai turistams gali priminti, kad visgi tai ne viduramžiai. Mdinos priemiestyje, Rabate, taip pat verta apsilankyti. Šis miestas garsus dėl Šv. Agotos ir Šv. Pauliaus katakombų.
Takalio kaimas – tai Maltos amatų miestelis. Šį kaimelį garsina vietiniai amatininkai, kurių stiklo dirbiniais gėrisi turistai ir didžiuojasi vietiniai Maltiečiai. Tai turistų mėgstama vieta, čia galima įsigyti unikalių suvenyrų.
Marsaxlokk Bay – žvejų miestelis, antras pagal dydį uostas Maltoje. Šis miestas ypatingai vilioja jūros gėrybių mėgėjus. Šviežia, ypatingai skaniai paruošta žuvis, nuostabus vaizdas į Viduržemio jūrą ir spalvingi žvejų laiveliai – tai tikras atostogų malonumas.
Malta gali pasigirti ne tik architektūra, bet ir savo gamta. Ko gero žymiausias Maltoje, o tiksliau, Gozo saloje esantis gamtos stebuklas „žydrasis langas“. Tai natūraliai susiformavusi uolienų arka, jos aukštis net 50 metrų. Šis gamtos stebuklas yra viena iš priežasčių, kodėl Maltą reikėtų aplankyti greitai – įrodyta, kad arka per kelis metus gali išnykti, kadangi ji trupa ir yra pavojingos būsenos.
Žydroji lagūna – tikras rojaus kampelis. Siauroje įlankoje, šalia Komino salos įsitaisiusi Žydroji lagūna – tai vienas iš geriausių paplūdimių Maltoje. Turistų akis džiugina ryškiai žydras, nepaprastai skaidrus vanduo. Tai rami, sekli ir labai graži vieta tingiam pasimėgavimui kaitria Maltos saule.
Maltos klimatas
Planuoti atostogas Maltoje galima bet kokiu sezonu. Žiemos čia neatšiaurios, tik gana drėgnos, o vasaros tikrai šiltos ir sausos. Ši sala patiks visiems, kurie bijo, kad lietus gali sugadinti atostogas, nes vasarą čia tai gana retas reiškinys. Tiesa, būtent dėl šios priežasties gamta Maltoje būna gražesnė pavasarį. Vasaros pabaigoje augalai jau būna nualinti saulės, tad ir žalumos, žinoma, mažiau.
Kalbant apie maudynes, be kurių dažnas poilsiautojas neįsivaizduoja savo atostogų, svarbu paminėti, kad vandens temperatūra Maltoje tikrai palanki pliuškentis jūroje. Aišku, vanduo šilčiausias būna liepos – rugsėjo mėnesiais (apie 25 °C), tačiau net ir gegužę vandens temperatūra leidžia pasimėgauti Viduržemio jūros malonumais – temperatūra dažnai perkopia 18 °C.
Keliauti į Maltą paprasta, greita ir pigu
Pigių skrydžių bendrovės tiesiogiai keliauti į Maltą siūlo balandžio – spalio mėnesiais. Skrydis trunka gana trumpai, tad kelionės metu neišvargsite. Taip pat, susisiekimas Maltoje išvystytas puikiai, todėl net neužsisakius iš anksto pervežimo nuo oro uosto iki viešbučio, nesudėtingai galima išsinuomoti automobilį (o jis keliaujant net rekomenduotinas). Jei visgi netinka pastarieji du variantai – Malta gali pasigirti nepriekaištingai išvystytu viešuoju transportu.
Vietiniai maltiečiai, tiek mažų krautuvių pardavėjai, tiek vairuotojai viešajame transporte – visi nepriekaištingai kalba anglų kalba. Taip pat svarbu, kad visi nusiteikę draugiškai ir pasiruošę padėti. Todėl nesklandumai atostogaujant Maltoje mažai tikėtini, ypač, kai gali susišnekėti su vietiniais žmonėmis puikiai suprantama kalba.
Kelionių po Pietų šalis ekspertė, keliautoja Žydrė Dargužytė jau keletą metų padeda žmonėms susikurti svajonių atostogas. Su bičiuliu Mindaugu Statkumi mergina organizuoja lietuvių poilsines keliones į Maltą, o šiemet žada stebinti poilsiautojus įvairiomis pramogomis – nuo jaukių pasivažinėjimų automobiliu po gražiausius paplūdimius iki įkvepiančių pokalbių plaukiant laivu ir grožintis salos pakrantėmis.
“Malta tokia spalvinga, kad kiekvienas joje gali rasti tai, ko labiausiai norisi, o mes su Mindaugu siekiame, kad atvykusių atostogos būtų sklandžiai ir patogiai praleistos, be be netikėtumų dėl kultūrinių skirtumų ar informacijos trūkumo”, – sako Ž. Dargužytė.
Poilsiautojai gali rinktis iš įvairių nekilnojamo turto objektų trumpalaikei nuomai. “Taip pat nuo birželio mėnesio pateiksiu Jums ypatingą pasiūlymą – kruizą laivu aplink Maltos, Gozo bei Komino salas. Pats būsiu su Jumis už laivo šturvalo ir padarysiu viską, kad nepamirštumėte savo atostogų dar ilgai”, – patikina Mindaugas Statkus.
Ko gero dvejoti nėra priežasties, šių metų atostogų maršrutas – Malta!
Keliautojos Ingos atsiliepimas apie atostogas saloje!
Inga:
“Malta – nuostabi šalis į kurią norisi sugrįžti vėl :)Buvome apsistoję mažame ir jaukiame L`Mgarr miestelyje. Nuomavomės jaukius apartamentus, kurių šeimininkas labai svetingas, demėsingas ir draugiškas :)Jei nežinote ką aplankyti Maltoje, apartamentų savininkas patars ir netgi pasiūlys Jums ekskursiją. Golden bay paplūdimys – smėlėtas, švarus, jaukus. Susisiekimas Maltoje puikus,net nuošaliausias vietas pasieksite vietiniu autobusu, kuris kursuoja nuo ryto iki vakaro, o karščio nesibaiminkite, nes šiame transporte visada visu pajėgumu veikia kondicionierius,  Autobusų vairuotojai paslaugūs, laisvai kalba angliškai, esant reikalui netgi pasako kur išlipti ar į kokį autobusą persėsti. Tačiau nesistebėkite jei pilnas autobusas, net ir ranka mojuojant, stotelė nesustos – tai įprastas reiškinys Maltoje :) Kainos Maltoje nesikandžioja, todėl nepagailėkite pinigėlių ir būtinai paskanaukite triūšienos. Na, o mėgstantys greitą maistą juo galėsite pasimėgauti beveik ant kiekvieno kampo. Būtinai aplankykite Gozo ir Comino salas – tikrai nenusivilsite ir liksite sužavėti. Ekstremalesnių pojūčių mėgėjams rekomenduoju nuvažiuoti pašokinėti nuo uolų (čia ir vėl Jums galės pagelbėti apartamentų savininkas :)). Gero poilsio, saulėtų dienų ir kvapą gniaužiančių įspūdžių Maltoje

Close Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CAPTCHA

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>